Något jag har blivit bättre på..

Privat har jag blivit bättre på att slå en pling eller ta ett samtal istället för att skicka ett sms, sms är uppfinningen för fler missförstånd. Jag gick igenom ekvationssystem idag som den sista förberedelsen inför NP. Eleverna hade lätt att snappa upp grafisk lösning och jag tyckte även algebraisklösning med lösningsmetod fungerade hyffsat. Jag blev dock betungad av att en av mina "mer ambitiösa" elever frågade hur den räta linjens ekvation fungerar. Aja, vi får ta det imorrn igen... :)
Ibland blir man förvånad av hur vissa(lärare) inte tar sitt ansvar. Eleverna är faktiskt det viktigaste vi har och de som gör att vi överhuvudtaget har ett jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0