Stök i matsalen

På senaste CaféCollegium(Personalmöte) togs matssalsfrågan upp och hur vi skulle lösa stöket i denna. Jag tycker det är väldigt trist att man som elev har attityden att, jag-låter-gärna-någon-annan-plocka-efter-mig. Vi tog under CC inga beslut om hur vi ska gå tillväga. Någon sa att det är bara på den här skolan bla bla...Detta tror jag dock inte ett ögonblick på. På min tid som högstadieelev var köttbullar på menyn = med matkrig och ja på min tid var köttbullar på menyn en gång i veckan. Dock vill jag minnas att vi var duktiga på att plocka efter oss, om någon sa till dvs. Det enda beslut vi tog om problemet var att vi skulle ta bort det runda bordet nära vattnet.
Någon sa att vi kan väl låta eleverna ha viss tid i köket, tycker detta låter som en strålande idé. Släng in lite kunskapskrav från Hemkunskapen och kanske lite SO från det faktiska kulturvärdet i det vi stoppar i oss och vi har en lysande idé..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0